ראיון עם עמית לרנר – סוכנת שינוי

 

את עמית לרנר פגשתי כחלק מיוזמת “סוכני מעבר” שהיתה פיילוט לנסיון להקים בארץ בית-ספר ליזמות חברתית, על בסיס המודל של הבית-ספר ההולנדי – KNOWMADSהיוזמה קרתה ב-2012 כהמשך למחאה החברתית של 2011, אך לא התפתחה לכדי בית-ספר. אך במהלכה פגשתי הרבה מאוד אנשים מעניינים שפעילים במגוון תחומים של שינוי ויזמות חברתית ותודעתית.

 

אחת מהן היא עמית לרנר, שבעברה היתה כלכלנית במשרד האוצר, וכיום היא יזמית חברתית ועסקית, אמא לארבעה, מתגוררת ברבדים, ומנסה להקשיב כל הזמן לקול הפנימי ולקריאות שמגיעות אליה היכן לתת את מתנותיה.

 

 

  אני ועמית לרנר בסלון ביתה ברבדים

 

לאחרונה פעילה עמית ביוזמה שנקראת “יחד בבריאה” – התארגנות המקדמת ידע, מודעות ויוזמות אזרחיות למען הבראה חברתית וסביבתית בארץ ובעולם, בגישה הוליסטית-מערכתית. ,בבסיס גישה זו עומדת ההבנה, שקיימים תלות הדדית וחיבור בין כל מערכות החיים על הפלנטה. יחד בבריאה מציעה דרכים ליישום הגישה ההוליסטית-מערכתית בתוך המבנים החברתיים, הכלכליים, הפוליטיים והסביבתיים, בנסיון לתרום להבראת כל המערכות – הכלכלה, החינוך, הממשל, הבריאות, הסביבה, התקשורת, ובגדול כל אספקט של החיים שלנו. אחד הרעיונות המרכזיים הוא ששורש הבעיה הוא תודעתי – תודעה מבוססת נפרדות, ולכן גם הריפוי צריך לכלול גם ריפוי תודעתי.

 

במהלך השיחה מוזכרים מספר יוזמות וארגונים אשר עמית פועלת בהם ואיתם, הנה קישורים:

 

בחלק הראשון אנו משוחחים על סוכני שינוי, אקטיביזם מערכתי-הוליסטי, “יחד בבריאה“, העבודה כרפרנטית באגף תקציבים במשרד האוצר והמעבר ליזמות חברתית, הבעייתיות בלימודי הכלכלה וקשרי הון-שלטון ברמה המקומית.

 

 

בחלק השני אנו משוחחים על השפעה חברתית מהמקום המתאים לך, מציאת הייעוד שלך, עבודה פנימית, איחוד מאבקים ושמירה על תקווה

 

 

מקווה שתהנו מהראיון, מוזמנים להיכנס לקישורים ולהגיב

אם נרצה…

3 תגובות “ראיון עם עמית לרנר – סוכנת שינוי

  1. פינגבאק: ראיון עם ליה אטינגר על כלכלה אנושית וחיים ללא סביבה - אם נרצה

  2. פינגבאק: ראיון עם בלה אלכסנדרוב על חיי קהילה - אם נרצה

  3. פינגבאק: ראיון עם ליה אטינגר על כלכלה אנושית וחיים ללא סביבה - אם נרצה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *