ראיון עם ד”ר מאשה הלוי על פוליאמוריה ויחסים

מה זה פוליאמוריה בכלל?

היום אנשים רבים כבר שמעו על פוליאמוריה. בחוגים מסויימים אפילו נדמה שכבר אין יותר מערכות יחסים מונוגמיות נורמליות. אבל רק לפני חמש שנים מי בכלל שמע על הדבר הזה? וגם היום, למרות שלעתים זה נדמה לי כאילו זה נמצא מסביבי יותר ויותר, זה עדיין קיים בעיקר בשוליים של החברה הישראלית, והמערבית בכלל.

למושג פוליאמוריה התוודעתי לפני שבע שנים, אחרי שנפרדתי מחברה שהיתה לי במשך שנתיים, פגשתי מישהי שמאוד מצאה חן בעיניי, אך לא רציתי להכינס איתה לקשר, כי הרגשתי שזה לא נכון עבורי. ניסיתי לתאר לשותפה שלי לדירה מה לא מסתדר לי, מה אני מחפש. הסברתי לה שאני מעוניין במערכת יחסים פתוחה, מאפשרת, להיות מסוגל לאהוב יותר מאשה אחת, להיות מסוגל לחקור. היא חזרה אליי באותו יום וסיפרה לי שיש שם לדבר הזה שתיארתי ושזה נקרא פוליאמוריה.

הצחיק אותי שיש שם לכל דבר ואין לי באמת רעיונות חדשים, וגם שימח אותי לדעת שאני לא משוגע ויש עוד אנשים (ובעיקר נשים) שמחפשות דברים דומים. מאז הסתובבתי לי רבות, עד שפגשתי את טליה, שעל אף שהיא מכריזה על עצמה שאינה פוליאמורית, היא בסך הכל בחורה מאוד משוחררת ומאפשרת, ואנו נעים לנו בין זוגיות קרובה ובלעדית לבין חקירה של דברים נוספים, באומץ רב, בחוסר וודאות, לעתים עם קשיים ותסכולים (כמו בכל מערכת יחסים) אך גם עם הרבה שותפות ותמיכה.

שינוי ביחסים כשינוי תודעה

לפני חודשיים בערך שאלתי בפיייסבוק את מי כדאי לי לראיין לפודקאסט, וחברה המליצה לי על מאשה הלוי. לא הכרתי אותה לפני, ולא שמעתי עליה, אך מתוך חיפוש קצר בגוגל הבנתי שזאת מישהי שיש לה הרבה מה להגיד, והיא לשמחתי גם בסך הכל אדם די מיינסטרימי, גרה בשוהם, עם בעל וילדים, ופוליאמורית.

 

ד”ר מאשה הלוי

 

למה לשמחתי? משום שהיה לי חשוב למצוא מישהי שיכולה לדבר לקהל רחב של אנשים, גם כאלו שחיים היום חיים “נורמטיבים”.

מאשה היא גם מגשרת בשיטת תקשורת מקרבת, מאמנת אישית בשיטות העבודה של ביירון קייטי ומאסטר NLP. מתמחה בטיפול בטראומות חרדות וקנאה. בעברה מרצה באקדמיה וכיום מרצה במסגרות שונות. וכאמור פוליאמורית וחיה עם שני בני זוג, עובדת שנים עם קהילה של זוגות ויחידים לא מונוגמיים.

בשיחה אנחנו משוחחים על יחסים, על שינוי קריירה שהגיע בעקבות השינוי ביחסים, על מאבק לחופש, והאם יחסים לא מונוגמיים הם באמת יותר חופשיים. על פטריארכיה, קפיטליזם, אנרכיזם, מסורת, והיחסים שלהם עם פוליאמוריה, על בניית אמון ועוד. שיחה מאירת עיניים ופותחת לב.

למי שמעוניין לחקור עוד את הנושא:

אם נרצה -ראיון עם מאשה הלוי קובץ להורדה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *